tirsdag den 3. februar 2015

Det 2-årlige indlæg...

... og så lidt til.
En snegl har jeg været med denne blog. Jeg elsker (ville elske) at dokumentere mit liv, små finurligheder, kreative ting osv. Men af uvisse årsager, så går livet pludselig videre. Og så er der gået 2 år og 4, næsten 5 måneder siden jeg sidst fik skriblet.

Og egentlig ved jeg godt hvem synderen er - MIT ARBEJDE.
Alt for mange timer går med arbejde, alt for lidt med det sjove. Alt for mange timer med at være den røde tråd i den hvide verden, men for pokker, jeg kan jo også godt lide det.

Men nu er det altså besluttet at give denne blog endnu et forsøg. Mit største problem (som i mange af livets andre skønherligheder) er, at jeg har en tendens til at proppe alt for mange tanker ind i mit hoved, når jeg skal lave et projekt og så ender jeg med at tænke det hele og ikke gøre det.
Så jeg tænkte (lige for at understrege, at det kan jeg altså godt!!) at jeg vil forsøge mig med at begrænse alt det jeg gerne vil fortælle på en gang (en situation der på nogen nok vil lyde lidt hypotetisk) og skære det ned til lidt mindre ord og lidt flere indlæg.

Den store nyhed! Siden jeg skrev her sidst, har jeg endelig lært at hækle... Tænk, at der bare skulle et par video'er på youtube, en frygtelig masse optrævlen (=læs tålmodighed), stædighed og et par fantastiske facebookgrupper til at opnå dette.

Jeg laver stadig ikke mange projekter, der er stadig en del af kattene hæklet med i hvert (derfor skal man ikke ønske sig hjemmelavede gaver fra mig, hvis man har katteallergi), men jeg er sq igang.

Nedenunder et par af mine kreationer. Skal prøve at huske at smide et link på, hvis jeg lige kan komme i tanke om et der hører til:

2012: Mit første forsøg at hækle en cirkel blev til en barbiehat. Så lærte man at tage ud, gjorde man.



2013 besluttede jeg mig for at forsøge igen, da jeg ville lave en tæppe til min mor i gave, når hun blev færdig som socialrådgiver (Hurraaaa). Det tog tid, men jeg gennemførte. Ved ikke hvem der blev mest overrasket, hende eller mig over, at jeg havde lavet noget færdig. Hun elsker det og bruger det ofte, så det er skønt


Min sidste kreation er denne skønne brilleholder (opskrift her), de vakse vil nok opdage at den ligner lidt Dr. Bunsen Honeydew fra Muppet show:

Source: http://muppet.wikia.com/wiki/Dr._Bunsen_Honeydew

Jeg har derudover en masse andre projekter igang, der er gang i håndklæder, grydelapper og ikke mindre end 2 tæpper, så jeg keder mig ikke på den front. Jeg glæder mig til at fremvise lidt flere kreationer i fremtiden.

Knus fra katten..<3





Ingen kommentarer:

Send en kommentar